Kirjaesittely

Arto Lahti

STRATEGINEN MARKKINOINTI

Kauppamies ansaitsee arvostusta ja pätevät opit

Suomen kansantalous on riippuvainen kansainvälisen kaupan kauppamiehistä. Silti heistä ei puhuta. Suomessa suuren huomion saavat filosofit, jotka kauppaavat kansalle onnea. Suomi Oy, joissa suuret filosofiat kukoistavat mutta tuottava teollinen työ ajetaan alas, ei ole pitkään hyvinvointiyhteiskunta; ”Syömävelalla” ei ole syytä elää, varsinkin kun sen rahoittajana ovat Kiinan tapaiset maat, joiden BKT per henkilö on noin viidennes Suomen tasosta. Emme voi elää velaksi maailman köyhien kustannuksella. Kirjani on kunnianosoitus kauppamiehille, joiden arvostus on yhteisen taloudellisen tulevaisuutemme arvostamista. Markkinatalous on paras tiedossa oleva järjestelmä. Maailmankaupan tehostamisella ja avaamisella voidaan nostaa maailma jaloilleen. Tällä opilla Saksa ja muut Pohjoismaat ovat menestyneet. 

Opetin 1980-luvulta lähtien Kauppakorkeakoulussa laudatur-opintoja laajasti ja kehitin strategisen markkinoinnin oppia: Yrityksen kilpailustrategia, 1983; Strateginen markkinointi, 1985; Markkinointi kilpailuetuna, 1992; Strateginen markkinointi, 2006. Kursseilleni on osallistunut tuhansia yritysjohtajia; monet heistä ovat onnistuneesti soveltaneet oppejani. Oppia ovat testanneet sadat pk-yritykset eri maissa ja lukuisat suuryritykset kuten Electrolux, jossa olin asiantuntijana kauppaneuvos Ilpo Helanderin kaudella.

Tilaa kirja, nyt 10% alennus!

Siirry tilaamaan kirja Elisa Kirja -palvelusta.